sobota, 9 marca 2013

Farbowanki cd.

Uwielbiam farbowanie. Każdą metodą i każdym barwnikiem. Bardzo lubię to oczekiwanie na ostateczny efekt i jestem strasznie niecierpliwa. Najchętniej natychmiast wyjęłabym z garnka wszystko to, co powinno w nim pozostać aż do ostudzenia. To trochę tak jak czekanie na wyjęcie poszkliwionych rzeczy z pieca.

Jak wspominałam w jednym z ostatnich postów, na farbowanie spotkałyśmy się w kilka osób i właśnie wtedy farbowałam kokony na zimno. Tym razem roztwór był nieco mniej nasycony barwnikiem i niektóre kolory wyszły bardziej pastelowe.


W zeszłym tygodniu zaś farbowałam nowo kupione loki owiec rasy wensleydale. To jedne z piękniejszych loków, jakie można kupić. Te nie należały do najdłuższych (takie potrafią dochodzić do 30-40 cm!) i początkowo były bardzo zabrudzone. Płukałam je wielokrotnie, aż w końcu zrobiły się białe. Wtedy pofarbowałam je na gorąco barwnikami do wełny, starając się uzyskać efekt cieniowania - od ciepłego żółtego, przez pomarańczowy, aż do czerwieni.

A z tego eksperymentu jestem najbardziej zadowolona - eco printing w połączeniu z farbowaniem. W roli głównej oczywiście liście eukaliptusa, a fiolet powstał dzięki kąpieli w logwoodzie, czyli w korze drzewa kampeszowego. Miałam duże obawy, czy efekt będzie taki, jak sobie wyobraziłam. Bałam się, że wszystkie kolory się połączą i zleją w jedną nieciekawą burowatość. Na szczęście tak się nie stało.
Szal jest dość duży, ozdobiony długaśnymi frędzlami i włóknami połyskliwej wiskozy.




Cieszę się, że do ciepłych dni już bliżej niż dalej. Wtedy znów powtórzę eksperymenty z indygo. No i może w końcu uda mi się być na jakimś wypale raku...

5 komentarzy:

  1. Szal jest śliczny, na odleglość widać, że mięciutki i cieplutki, a loki maja cudny kolor, bardzo energetyczny...

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny, piękna kolorystyka. Otwory na brzegach powoduję, że szal wydaje się jeszcze bardziej lekki.

    OdpowiedzUsuń
  3. szal świetny..już czekam by zobaczyc te rude loki w jakimś wyrobie....śliczne kolorki wyszły...

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny szal i barwny wzór, zachwycający!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kapitalny szal, Plastusiu. Spokojny i taki elegancki, no i te frędzle!!!!!! Jest ekstra!:) Gratuluje

    OdpowiedzUsuń