niedziela, 13 sierpnia 2017

Zakupy na AliExpress dla ceramików

Ostatnio coraz więcej osób kupuje różne rzeczy na chińskim allegro, czyli na AliExpress. Powstają fora wymiany informacji na temat produktów, sprzedawców itp., ale dotyczą one głównie odzieży, butów, elektroniki i innych bardziej popularnych towarów. Gorzej z dowiedzeniem się czegoś nt. rzeczy mniej popularnych, dla hobbystów. Dlatego postanowiłam napisać ten post, może komuś się przydadzą zawarte w nim informacje.

Zapewne każdy, kto się zajmuje ceramiką, niejeden raz kupował różne potrzebne rzeczy w Polsce, w którymś ze sklepów dla ceramików. Ja też często korzystam z tych źródeł, ale uważam, że niektóre produkty są w nich o wiele za drogie. Postanowiłam więc poszukać, co ma mi do zaoferowania  AliExpress. Wolałam nie ryzykować jakiś drogich rzeczy, wybrałam więc te, których cena nie przekraczała kilku euro. Poniżej krótki przegląd tego, co kupiłam. Wszystko do mnie dotarło, niektóre rzeczy nawet już po 2 tygodniach. Wybierałam tych sprzedawców, którzy mieli sporo pozytywnych ocen. No i oczywiście liczyłam się z tym, że na niektóre rzeczy mogę czekać nawet ponad 2 miesiące.
Na pierwszy ogień poszły narzędzia. Ich cena w Polsce jest dość wygórowana, i to za sztukę. Z Chin można mieć cały komplet za niewielką sumę. Zamówiłam:
metalowe wybieraki (2,30 euro za komplet)
https://pl.aliexpress.com/item/6pcs-Durable-Wax-Carvers-Metal-Sculpture-Tool-Clay-Sculpting-Curving-Pottery-Practical-Art-Craft-Kit-ferramentas/32723889679.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.T8AiVR

i narzędzia do robienia dziurek (2,72 euro za komplet)

https://pl.aliexpress.com/item/2016-New-4-Pcs-Stainless-Steel-Wood-Circular-Clay-Hole-Cutters-for-Pottery-Sculpture/32687870314.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.T8AiVR

 Od dawna miałam ochotę na takie oto urządzenie, nie wiem, jak je się fachowo nazywa, ale każdy ceramik wie, do czego służy.
Kupiłam je u tego sprzedawcy https://pl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-300ml-Pack-stainless-steel-clay-sculpture-tools/1936764462.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.ED6eIE


 Wybrałam mniejszą pojemność zbiornika, można też zamówić z większym.

Najdłużej czekałam na toczek. Oczywiście nie zastąpi on metalowego, ale jest lekki i świetnie służył mi na wyjazdowym plenerze, na który ciężkiego metalowego nie miałam ochoty zabierać. W środku ma metalowe łożyska i doskonale nadaje się do mniejszych przedmiotów.
Toczek kupiłam u tego sprzedawcy
https://pl.aliexpress.com/item/Black-Pottery-Wheel-Round-Plastic-Rotary-Turnplate-Sculpture-Clay-Pottery-Plate-Tool-12cm-18cm/32624479870.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.kPIAyg


Zainteresowanym polecam obejrzeć całą kategorię Pottery & Ceramics (Home & Garden/Arts,Crafts & Sewing). Niektóre przedmioty są wystawiane prze kilku różnych sprzedawców i ich ceny są bardzo zróżnicowane. Ponadto co jakiś czas pojawiają się okresowe promocje.

Mam nadzieję, że ten wpis będzie Wam pomocny. Jak coś, pytajcie. To nie były moje pierwsze zakupy ceramicznych rzeczy, kiedyś kupowałam jeszcze inne narzędzia. I z wszystkich jestem bardzo zadowolona. A może i Wam się udało kupić coś fajnego? Chętnie sprawdzę nowe ceramiczne narzędzia.

Ach, i jeszcze ważna uwaga. Przesyłka z AliExpress jest darmowa, aczkolwiek mnie zdarzyło się w wypadku kilku ceramicznych gadżetów znaleźć aukcje, gdzie trzeba było za nią zapłacić. Zrezygnowałam więc z tej określonej aukcji i poszukałam innej, z darmową wysyłką. Ale przy zamawianiu musicie na tę kwestię zwrócić uwagę.



5 komentarzy:

  1. Interesująca informacja. Zastanawia mnie jednak urządzenie "każdy ceramik wie do czego służy" ponieważ nie mam zielonego pojęcia co to jest, choć ceramiką zajmuję się już jakiś czas. Czy to ma coś wspólnego z szkliwieniem? Będę wdzięczna za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Urządzenie to służy do szkliwienia. Chyba polska nazwa to byłby sprej do szkliwienia.
    Tu można zobaczyć, jak to działa https://ceramicartsnetwork.org/daily/pottery-making-techniques/ceramic-glazing-techniques/low-budget-glaze-spraying-using-an-atomizer-for-great-ceramic-glazing-effects/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję. Film obejrzałam, no i rozjaśniło mi się.

    OdpowiedzUsuń
  4. This is a really good idea that you have going on.
    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń